-
آرشیو :
زمستان 1398
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
1353
-
موضوع :
مهندسی عمران
-
نویسنده/گان :
مسعود مصباحی
-
کلید واژه :
بازار شبانه، روحیه، رضایت، چهارراه زند شیراز.
-
مراجع :
[1] ﺷﺠﺎﻋﻲﻣﻬﺮ، ﺱ.، 1391، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﻓﻀﺎﻫﺎﻱ ﺗﻔﺮﻳﺤﻲ- ﻓﺮﺍﻏﺘﻲ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺷﻬر 24 ﺳﺎﻋﺘﻪ (ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮﺭﺩﻱ: ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ- ﺗﻔﺮﻳﺤﻲ ﺍﺭﻡ ﺷﻬﺮ ﻫﻤﺪﺍﻥ)، ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻧﺎﻣﻪ ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﺍﺭﺷﺪ ﻣﻌﻤﺎﺭﻱ، ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﻼﻣﻲ ﻭﺍﺣﺪ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻣﺮﻛﺰ، ﺩﺍﻧﺸﻜﺪﻩ ﻫﻨﺮ ﻭ ﻣﻌﻤﺎﺭﻱ.
[2] Kreitzman, L., (1999). “The 24 hour society”, London, Profile Books.
[3] Liempt, I. v., Aalst, I. V., (2002). “Urban Surveillance and the Struggle between Safe and Exciting Nightlife Districts”, Paper for Annual RC21 Conference: The struggle to belong, Dealing with diversity in 21st century urban settings July 7-9 Amsterdam.
[4] ﻗﺪﻳﻤﻰ، س. ﺩ.، ﻛﺮﺍﻣﺘﻰ، غ.، 1396، ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﻛﻼﻥ ﺷﻬﺮ ﺑﺎ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮﺗﺄﺛﻴﺮ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻓﺮﻫﻨﮕﻰ ﺑﺮ ﻓﻀﺎﻯ ﺷﻬﺮﻯ (ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮﺭﺩﻯ: ﻣﺮﻛﺰ ﻓﻌﺎﻟﻴ ﺖﻫﺎﻯ ﻧﻮﻳﻦ ﺗﻬﺮﺍﻥ)، نشریه ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻣﺤﻴﻄﻰ ﻫﻔﺖ ﺣﺼﺎﺭ، شماره بیستم، سال ششم، ص 27-40.
[5] ﺑﺼﻴﺮﻱ ﻣﮋﺩﻫﻲ، ﺭ.، ﻣﺤﻤﻠﻲ ﺍﺑﻴﺎﻧﻪ، ﺡ.، 1391، ﻣﻨﻈﺮ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺍﺭﺯﻳﺎﺑﻲ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﻫﺎ ﻭ ﺿﺮﻭﺭﺕ هاف ﻣﺠﻠﻪ ﻋﻠﻤﻲ-ﺗﺮﻭﻳﺠﻲ ﻣﻨﻈﺮ، دوره 4، شماره21.
[6] ﺣﺴﻨﻲ، ﻉ.، ﻫﺎﺷﻤﻲ ﻓﺪﻛﻲ، ﺍ. ﺱ.، 1392، ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺳﺮﺯﻧﺪﮔﻲ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺭﻭﻳﻜﺮﺩ ﻃﺮﺍﺣﻲ ﻓﻀﺎﻫﺎﻱ 24 ﺳﺎﻋﺘﻪ (ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﻮﺭﺩﻱ: ﺧﻴﺎﺑﺎﻥ ﺁﺯﺍﺩﺷﻬﺮ ﻣﺸﻬﺪ)، ﻣﺆﺳﺴﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﺎﻟﻲ ﺧﺎﻭﺭﺍﻥ ﻣﺸﻬﺪ.
[7] Chatterton, P, & Hollands, R., (2002). “Theorising Urban Playscapes: Producing, Regulating & Consuming Youthful Nightlife City Spaces”, Urban Studies, 39, 1.
[8] Chatterton, P, & Hollands, R., (2003). “Urban Nightscapes: Youth Cultures, Pleasure Spaces and Corporate, Power”, London: Routledge Urban and Economic Development Group London.
[9] ﻛﺮﻣﻮﻧﺎ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ. (1393). . ﻣﻜﺎن های عمومی فصای شهری، ترجمه: فریبا قرایی. انتشارات دانشگاه هنر.
[10] ﺭﺿﻮﺍﻥ، ﻡ.، ﺧﻴﺮﻱ، ﻉ.، 1389، ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺍﻧﻄﺒﺎﻕ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺭﻭﺯ ﺑﺎ ﻧﻮﺭ ﭘﺮﺩﺍﺯﻱ ﺷﻬﺮﻱ. ﻣﺠﻠﻪ ﻋﻠﻤﻲ. ﺗﺮﻭﻳﺠﻲ ﻣﻨﻈﺮ، دوره 7، شماره2.
[11] گل، ی.، 1392، ﺷﻬﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ، ﺗﺮﺟﻤﻪ دکتر علی غفاری و لیلا غفاری، ﺗﻬﺮﺍﻥ، ﻋﻠﻢ ﻭ ﻣﻌﻤﺎﺭ ﺭﻭﻳﺎﻝ.
[12] Heath, T, Strickland, R, & MCIIWAIN, G., (1998). “Reading Violence in Liecensed Premises Through Community Safety Action Projects: The Queensland Experience”, Contemporary Drug Problems,197.
[13] بخشی زاده، ع.، کردنائیج، ا.، خداداد حسینی، ع.، 1395، ارائه الگویی به منظور تبیین نقش موفقیت مجتمع های تجاری در کشور، نشریه علمی ترویجی بررسی های بازرگانی، دوره چهار دهم، شماره 76، ص 1-13.
[14] عباسی، ز.، حبیب، ف.، مختاباد امرِیی، م.، 1394، تحلیل انگاره های محیطی موئثر بر موئلفه معنا در بازار سنتی ایرانی (نمونه موردی: مقایسه تطبیقی بازار سنتی کاشان و مجتمع تجاری صفئیه کاشان)، مدیریت شهری، دوره 14، شماره 40، ص 159-176.
[15] فرجامی، م.، 1383، ابعاد هویت شهری، مجموعه مقالات همایش مسایل شهرسازی، جلد اول، ساخت کالبدی شهر.
[16] پاکزاد، ج.، 1385، مبانی نظری و فرآیند طراحی شهری، انتشارات شهیدی، تهران.
[17] ﺍﻟﻴﺎﺳﻲ، ﺍ.، 1393، ﻫﻮﻳﺖ ﺷﻬﺮ ﻭﻛﻴﻔﻴﺖ ﻣﻨﻈﺮ ﺷﺒﺎﻧﻪ، ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ ﻃﺮﺍﺣﻲ ﻣﻨﺎﺳﺐ- ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﺷﻬﺮﺍﻧﺪﻳﺸﺎﻥ، دوره3، شماره 2.
[18] اقتصاد آنلاین، 11/۱۳۹۶ کافهها و بازارهای شبانه به مرکز شهر تهران بازگشتهاند، قابل دسترسی در
https://www.eghtesadonline.com
[19] خبرنامه دانشجویان ایران، 8/1398 بازارهای شبانه شیراز، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، قابل دسترسی در
http://iusnews.ir/fa/news-details/332724
[20] تقی زاده، م.، ثقه الاسلامی، ع.، بشیری، س.، 1392، فرایند طراحی فضای شهری بر مبنای اصولزیبایی شناختی ایرانی.
[21] لینچ، ک.، 1381، تئوری شکل خوب شهر، مترجم حسین بحرینی، تهران،: دانشگاه تهران، موسسه انتشارات و چاپ.
[22] مصوری نظام ابادی، ف.، 1393، احیا ء پاتوق های محلی در محلات جدید شهری با تکیه بر اصول محلات سنتی ایرانی، پایان نامه، منتشر نشده کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده هنر و معماری، گروه شهر سازی.
[23] ﻣﺮﺩﺍﻧﻲ، ﻑ.، 1389، ﻫﻮﻳﺖ ﺷﻬﺮ ﻭ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻣﻨﻈﺮ ﺷﺒﺎﻧﻪ. قابل دسترسی در .http//:www.zibasazi.ir
- صفحات : 21-30
-
دانلود فایل
( 1.25 MB )